• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 050
Mottagna reaktioner
13 784
Poäng
9 547
Visste att Sevenday skulle buda lägst! Vad kom Forex med?

Sevenday gör (väl?) alltid en Bisnode också. Så har du en grym UC och får lån i första skedet kan dom väl ändå neka dig sen efter att ha granskat din Bisnode om det framkommer något där (förfrågningar ifrån smslånebolag tex) som inte framgår på UC. Nordax tar väl också Bisnode med.
3.8% är ju dock en extremt fin ränta!
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Sevenday 3.80. Santander 3.95 coop 3.96 var dom 3 bästa.
4 till under 4 eller 4 jämt.
Räknar jag rätt har jag fått 14 erbjudanden på 350, något erbjudande på 30 med sinnessjukt hög ränta.
Något erbjudande på 250 och 300.
Sämst ränta var precis under 10 av dom som erbjöd 350.
Swedbank ville inte ha med mig att göra.
Kan du redogöra en gång till dina förutsättningar.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
@Terry_ :

Ja, så är det, men jag har uppfattat att @Lasseman inte har något att frukta då det gäller Bisnode. Söker man via Lendo kan man få 3 Bisnode ff, vad jag vet. Bra bank är den tredje.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 050
Mottagna reaktioner
13 784
Poäng
9 547

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 050
Mottagna reaktioner
13 784
Poäng
9 547
Kan det vara att UC numera uppdaterar betyget en gång per månad bara? I samband med kreditengagemanget?
 

pontusb

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Jag tog lån i slutet av september och det kom med i samma uppdatering den månaden
 
H

Heidiskum

Gäst
Poäng: 0
Enligt minuc så har mitt betyg hoppat från 29.8 % till 19.97 % sen senaste uppdateringen såg jag precis, enda som har hänt är att jag blivit av med en gammal ff från freedom finance och några ff har "fyllt" 6 månader. Är det fel på minuc eller kan det verkligen stämma?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Har 5 fullt utnyttjade kreditkort som jag nu ska betala ned och avsluta. Som jag förstått det är det positivt för UC betyget att ha outnyttjat kreditkort kvar, vilket av UC ses som en buffert. Hur många kort är rimligt att behålla?
 
H

Heidiskum

Gäst
Poäng: 0
Enligt minuc så har mitt betyg hoppat från 29.8 % till 19.97 % sen senaste uppdateringen såg jag precis, enda som har hänt är att jag blivit av med en gammal ff från freedom finance och några ff har "fyllt" 6 månader. Är det fel på minuc eller kan det verkligen stämma?

Har ett gammalt utmätningsförsök som försvinner nu den 2/ 11, kan det vara att mitt historiska skuldsaldo försvann? Eller försvinner det oxå när anmärkningen försvinner?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp